HTML

Vidám dalok esős napokra

A világ legvidámabb dalait gyűjtögetjük nektek össze, hogy túléljétek a szomorúbb napokat és még jobban felpörgessétek a vidámakat!

Friss topikok

Linkblog

Boldogságok

2014.01.21. 14:05 SweetCherry

Már egy ideje érik bennem a gondolat, hogy mesélek nektek, Neked a boldogságról, pontosabban arról, amit én tudni vélek róla. Számomra testközeli a téma - boldognak érzem magam, méghozzá egészen rég óta. 

S habár (Csíkszentmihályi gondolatát idetolvajolva) a boldogságnak nincsen receptje, minden siker-élettörténet egyedi s a "hogyan legyünk boldogak"-jellegű könyvek, amikkel Dunát lehetne rekeszteni, jobbára csak ideig-óráig segítenek, mégis szeretném nektek elmesélni az én történetemet - hátha van, akinek segít.

A következő napokban megírom nektek azokat a dolgokat, amik számomra fontosak voltak a boldogság keresése közben. Lehet, hogy a Te utad egész másképp néz ki és az én receptem használhatatlan a számodra – szívesen venném, ha írnál erről egy kommentet, mindenki hasznára válhat, ha megismerjük egymás boldogság-receptjét.

1. Ép testben… A sport nagyon sokáig jóformán semilyen szinten nem volt része az életemnek. Nálunk a családban valahogy nem volt alapvető az ilyesmi. Ennek ellenére (főleg legjobb barátnőm miatt) elkezdtem járni kosáredzésekre. Mérsékelten még élveztem is, de őszintén szólva jó esetben is csak középszerű voltam, főleg a többiekhez képest. Aztán egy másik barátnőm javasolta, hogy menjek el vele aerobikedzésre, amit a suli egyik tanárnője, a mindenkor nagyszerű Juci néni tartott. Ez az egy edzés mindent megváltoztatott: felfedeztem a mozgás örömét, és azt, hogy én is lehetek jó a sportban. Hamarosan jó formába kerültem - na nem lettem bombázó, de sokkal jobban éreztem magam a bőrömben, mint korábban. 

Ami ebből Nektek érdekes lehet:

- a sport amellett, hogy alapvető az egészséges élethez (de komolyan! Akár 14 évvel is meghosszabbíthatja az életedet, szóval ne mondd nekem, hogy „áh, nincs időm ilyesmire”!), olyan pluszt adhat Neked, amit semmi mástól nem tudsz megkapni. Találd meg a hozzád illő sportágat, amiben van sikerélményed, amit élvezel csinálni

 

– ne rekedj meg ott, hogy már középiskolában sem szeretted a tesiórákat. Ha nem szeretsz futni, ne azt csináld, csak azért, mert nincs pénzed másra – annyi lehetőség van, főleg így a XXI. században: ha megtetszik egy sportág, gyerünk, keress rá youtube-on!

 

- ami még az előbbinél is fontosabb: találj olyan elfoglaltságot, amiben teljesen fel tudsz oldódni, ami feltölt és kikapcsol. Nem muszáj, hogy ez a sport legyen, csak legyen hobbid, és igenis szánd rá a drága idődet!

 

- nagyon fontos: a sport magabiztosabbá tett, ez kétségtelen. De. Személyiségemből adódóan bizonytalan vagyok, ezt teljesen (mindezidáig) semminek és senkinek sem sikerült megváltoztatnia –ezzel sokan vagyunk így. De, amint látjátok, ez nem akadályozott meg a boldogság elérésében. A boldogság nemcsak az önbizalomtól duzzadóak privilégiuma.

 

Mára ennyit, ígérem, megkísérlem, hogy ne tűnjek el megint fél évre! A fenti zenének meg nem sok köze van a leírtakhoz, de folyton jókedvem lesz tőle, remélem, ezzel nem vagyok egyedül ;)

Szólj hozzá!

Címkék: sport boldogság me dance with önbizalom tonight murs olly

A bejegyzés trackback címe:

https://vidamdalok.blog.hu/api/trackback/id/tr465773372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása